Voor het vakblad P&O Actueel (later XpertHR Actueel) verzorgde JW Communicatie de content van veel specialistische nieuwsbrieven. Bedrijven met specifieke kennis over een onderwerp brengen dit naar voren in een redactioneel artikel. De nieuwsbrief combineert dit artikel met een advertentie. In dit voorbeeld gaat het de toekomstige rol van HR als strategisch businesspartner.
Nieuwsbrief
Een digitale nieuwsbrief is misschien wel de eenvoudigste manier om contact te onderhouden met je achterban. In dit geval is het een themanieuwsbrief voor een uitgever. De uitgever gebruikt het om contact te houden met zijn publiek (mensen werkzaam in de flexbranche) en biedt organisaties een platform om kennis te delen met bedrijven in de branche. Maar je kunt een nieuwsbrief ook uitstekend gebruiken om je eigen kennis onder de aandacht te brengen. Veel bedrijven zitten op een schat aan kennis, maar hebben moeite om dit onder woorden te brengen. Daar kan JW Communicatie bij helpen. Op basis van een kort interview (van ongeveer een half uur) schrijven wij een krachtig verhaal dat je kunt gebruiken om (potentiële) klanten te overtuigen. Dit verhaal kun je dan bijvoorbeeld via je nieuwsbrief distribueren bij klanten.